baralillamarie

Dag 1 på Åsengården avklarad!

Kategori:

Hur ska jag sammanfatta den här dagen kort? Hm.

Träning ute i flera omgångar. Kontaktövningar, vardagslydnad, hundmöten.

MASSOR med gott fika. Vet inte hur många fikapauser det blev. Inte hur många olika sorters kakor heller... Oj oj oj. Men fasen så gott det var!

Uppehåll hela tiden. Lite ruggigt men man blir snabbt varm när man tränar.

God lunch. Moussaka med sallad. Och lite kaffe och fika på det :)

Poolträning. Alla hundar traskar runt poolen( med sina hussar och mattar såklart) och gör olika moment. Stanna, sitt, ligg, ligg kvar, helt om marsch osv med bara någon meter till hunden framför och bakom. Mycket spänningar hundar emellan. Men det har gått väldigt bra för alla idag! Alla är så himla duktiga.

Och Pia, gud så mycket kunskap hon besitter. Helt otrolig på att läsa alla situationer. Och vad hon brinner för den här hundrasen. Vi har haft "teori" i flera omgångar idag. Där kan man diskutera olika problem och annat. Oj vad mycket jag har att lära.

Jag är jätte nöjd med Bamsen idag. Han var så duktig. Lite stressad ibland, men det är nog mest mitt fel. Han får sina ryck och biter på mig. Men det känns som om att han tar ut stressen på mig. Och jag förstärker nog hans beteende för att jag inte riktigt vet vad jag ska göra. Men för det mesta har vi fin kontakt.

Fick låna med en klicker hem av Kristin så jag kunde testa lite hemma. Kort och gott ska man klicka när hunden gör rätt, i precis rätt ögonblick, för att sedan ge godis.

Efter allt fikande idag bestämde jag mig för att köra en kortsväng på gymmet. Är stolt att jag tog mig dit för mina ögon var väääldigt tunga.
Jag körde ett kort program för rygg och biceps. Helt ensam på gymmet. Konstigt... Det är ju lördagkväll. Trodde att alla hängde där då. ;)

Jag har precis ätit supergod laxgryta med kokta grönsaker till och nu lite melon på det.

Var förbi kyrkogården och tände två ljus hos älskade mormor Karin och morfar Elis. Ett från mig och ett från min syster.
Vi älskar er och tänker på er!

.M.

Kommentarer

  • Madeleine säger:

    Vad kul det låter! Kan tänka mig att ni är duktiga, du och Bamse. Grymt jobbat att ta sig till gymet fastän man är så trött! Jag är alldeles för bekväm och lat av mig... Puss & Gnatt!

    2012-11-03 | 22:37:53
    Bloggadress: http://madeleinos.blogg.se

Kommentera inlägget här: